מערכות חימום בצפון - דקוהיט פתרונות חימום לבית

מערכות חימום בצפון

בזמן שבאזור המרכז, השפלה ובחלק גדול מאזור הדרום בישראל, נהנים בחורף ממזג אוויר סביר באופן יחסי, הרי שבצפון הטמפרטורות בחורף יורדות, לעיתים אפילו מתחת לאפס (בעיקר בשעות הלילה), ולכן במבנים רבים, הן מבנים פרטיים והן במבנים עסקיים, אנחנו יכולים למצוא מערכות חימום מסוגים שונים.

התקנת מערכות חימום בצפון היא לא דבר נדיר, כאמור, כמעט בכל מבנה שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים או שיפוץ, מתקינים מערכת חימום מסוימת אשר תאפשר לשהות במקום בצורה נוחה בימי החורף. ההנחה היא, שגם בחורף שחון ממשקעים עדיין הטמפרטורות יכולות להיות מאוד נמוכות ולהקשות ברמה מסוימת על התפקוד ללא מערכת חימום מתאימה. גם מערכות חימום בירושלים הן מחממות יותר.

 

כאן עולה השאלה, איזו מערכות חימום יש להתקין. בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שורה של מערכות חימום מתקדמות מאוד, חלקן מתבססות על חימום של חדר ספציפי ואחרות מתבססות על חימום מרכזי שמאפשר לכל המבנה ליהנות מטמפרטורה זהה, בלי קשר למה שמתרחש בחוץ. כמובן שככל שהמבנה נמצא באזור קר יותר (סביר להניח שמדובר על מבנה באזור גבוה), כך יש צורך להשתמש במערכת הרבה יותר מתקדמת ומתוחכמת שתאפשר לחמם את המבנה, במשך כל שעות היום והלילה, בעלויות נמוכות באופן יחסי.

 

 

CLASS A

 

 


מערכות חימום בצפון – אילו מערכות חימום יכולות לשרת אותנו?

המערכת החימום הקלאסית והטובה ביותר, חימום תת רצפתי. מדובר על מערכת הסקה שמתבססת על שימוש באנרגיות סולריות או על דלקים וגזים מסוגים שונים, המערכת מחממת את הרצפה באמצעות צינורות שמונחות מתחת לריצוף, ומעלות את החום כלפי מעלה. זו מערכת אידיאלית לחימום הבית או המבנה בזכות 2 יתרונות. ראשית, היא מאפשרת חימום של כל המבנה בבת אחת, באופן שווה. שנית, מערכת חימום אמורה להתבסס על הרעיון שהחום עולה מלמטה למעלה. כך בדיוק פועלת מערכת זו. מערכת זו היא עמידה לאורך שנים, ניתן לשטוף את רצפה ללא חשש שהמערכת תיפגע, קלה להפעלה ויוצרת אוויר נעים בבית.

מערכת אחרת שנחשבת מאוד פופולארית ונוכל למצוא בלא מעט בתים, כולל באזור הצפון, היא מערכת של תנורים ורדיאטורים תלויים. זו מערכת שמתקינים מבעוד מועד, כשלהבדיל ממערכת חימום תת רצפתי, כאן מדובר על מערכת שניתן לנייד אותה. הבעיה היא, שבכל חדר יש צורך להפעיל אותה בנפרד, היא צורכת לא מעט חשמל, והיא לא פרקטית כמו מערכת חימום תת רצפתי.

מערכת אחרונה אליה נתייחס היא מזגן רגיל, אשר בחורף ניתן להוריד את הטמפרטורה שלה. הבעיה במערכת שכזו, שהיא צורכת חשמל בכמויות עצומות, וכן היא יוצרת מחנק בחדר שכן אם נפתח חלון, כל האוויר החם יצא החוצה.

דילוג לתוכן